Servicebureau Jansen

Servicebureau Jansen (SBJ) ondersteunt al ruim 60 jaar opdrachtgevers bij de uitvoering van diverse marketingactiviteiten. Ooit begonnen als mail- en fulfilmentspecialist, is het spectrum van de dienstverlening inmiddels een stuk verbreed naar onder meer Actiemarketing, Print on Demand, Promotional Concepts en Warehousing. Met een breed nationaal en internationaal klantportfolio én de shift naar de digitale wereld van de afgelopen jaren, groeide vanuit klanten de vraag naar passende certificering. Aan het woord is Bart Jansen, CEO bij SBJ.

Van print naar digitaal

“Wij waren in het verleden altijd al gecertificeerd voor het ‘fysieke’ stuk print.” opent Jansen het gesprek. “Met de transitie naar digitaal wilde ik de focus naar de juiste normeringen voor het digitale domein verleggen. Zeker omdat we voor grote merken werken, waar ISO 27001 en ISO 9001 vaak al een vereiste is, of aan het worden is. Vanuit onze ervaring met eerdere trajecten, ben ik eerst zelf gaan kijken of ik de vertaalslag naar deze nieuwe normen kon maken. Daar ontdekte ik al snel, dankzij een eerste auditor, dat we een te complexe inrichting hadden gekozen. Ik kon dus wel wat hulp gebruiken bij een afgeslankte, heldere implementatie van de normen en kwam via de auditor terecht bij MnP Solutions.”

“Al in de eerste gesprekken werd duidelijk hoe een transparante en begrijpelijke inrichting eruit zou kunnen zien. Een eye opener, omdat daarmee ook duidelijk werd dat het draagvlak bij SBJ veel groter zou worden, dan bij het van boven opleggen van een complexe set aan regels. Daardoor is alles rondom ISO een proces geworden, waarvan men zich in alle lagen is doordrongen. Niet langer is het een door twee managers beheerd top-down proces. Dat vindt echt zijn oorsprong in de gezamenlijke sessies met MnP, waarbij voor iedereen op een begrijpelijke manier duidelijk werd wat nou eigenlijk de risico’s zijn op het gebied van Informatiebeveiliging en Privacy. Kort gezegd: er is gewoon een blijvend enthousiasme rondom de onderwerpen ontstaan. Iets wat we ook in stand houden door veelvuldig sessies met elkaar te blijven plannen en de Security & Privacy E-learnings van MnP Academy in te zetten in onze organisatie.”

Klanttevredenheid meten met Ratecard

Naast ISO 27001, werkt SBJ met ISO 9001 ook aan structureel aan de kwaliteit van de dienstverlening. Een belangrijk ijkpunt in dat proces, is het meten van de klanttevredenheid.

“Twee keer per jaar doen we een algemeen klanttevredenheidsonderzoek. Wij hebben voor Ratecard gekozen als tool om die tevredenheid efficiënt te kunnen meten. Een verademing, komend van eigen mailtemplates en verschillende surveys. Na een snelle en eenvoudige inrichting, hebben we nu een soepel en geautomatiseerd proces. Iedereen in de organisatie kan in een mooi dashboard precies zien hoe onze klanten onze dienstverlening waarderen. We breiden de metingen dan ook uit en meten bij klanten ook al geregeld op projectniveau. De laagdrempelige manier van inrichten en prima prijs-kwaliteitverhouding zorgen ervoor dat we Ratecard in de toekomst nog meer in gaan zetten voor projectevaluaties.”

Samen verder

“Als ik de samenwerking moet kenmerken met MnP, dan is de term pragmatisch wel echt passend. Daarnaast is het een hele prettige toegankelijke samenwerking. MnP komt in je organisatie naast je staan. Het aanvoelen van je bedrijf, het flexibel kijken naar hoe die norm hier het beste past: het heeft ervoor gezorgd dat we samen iets moois én blijvends hebben neergezet. We zullen in de toekomst ook absoluut MnP blijven inzetten om als SBJ bij te blijven op het onderwerp en het bewustzijn op het gebied van Informatiebeveiliging & Privacy continu te cultiveren.”

“En daarbij, het is ook vanuit commercieel oogpunt gewoon interessant om ISO 27001 en ISO 9001 te hebben: we kunnen aanschuiven bij organisaties die een ISO norm als knock-out criterium hanteren én hebben we onze antwoorden snel klaar op alle inhoudelijke vragen.” besluit Jansen het gesprek.

Bij MnP geloven we heilig in de waarde van een ISO certificaat voor jouw organisatie. Samen verkennen hoe jij een voorsprong kunt nemen op jouw concurrentie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

 
 
 
Vorige
Vorige

De opmars van de deepfake

Volgende
Volgende

Europese Dag van de Privacy